Jak zadbać o podstawy SEO na stronie? 3 cenne porady.
- 26 września, 2023
- Zaktualizowano 31 Sierpnia 2023
Chcesz, by Twoja strona miała dobre podstawy, które pozwolą Twojej firmie zająć wyższą pozycję w Google? W tym artykule nie powiem Ci jak stać się pierwszym w rankingach wyszukiwarek, bo to żmudny i czasochłonny proces, ale poznasz podstawy optymalizacji stron, by z czasem stopniowo i regularnie piąć się w górę.

Czym jest SEO i dlaczego go potrzebujesz? SEO (Search Engine Optimization) oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jest to zestaw strategii i działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing czy Yahoo.
Poprawne SEO może prowadzić do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z kolei może zwiększyć ruch na stronie i potencjalne dochody generowane przez stronę.
Omówmy więc podstawowe działania SEO:
1. Działania na stronie:
- Zoptymalizowane zdjęcia – sama obecność zdjęć to duży plus, jeśli jeszcze są odpowiednio zoptymalizowane i nie ważą zbyt wiele, to jest to świetna podstawa. Powinny być dodawane w formacie .jpg lub nowoczesnym .webp, a najlepszą rozdzielczością będzie FULL HD (1920×1080 lub HD (1280×720)
- Wychodzące i wewnętrzne odnośniki – dodanie przycisków linkujących po stronie, np. przekierowujących do kontaktu ze strony oferty, to świetna praktyka SEO. A podlinkowanie ciekawych artykułów tematycznych na zewnętrznych stronach, też pomoże w pozycjonowaniu.
- Używaj słów kluczowych w nagłówkach – w pierwszym paragrafie strony, też warto dodać słowa kluczowe, jednak nie korzystaj z nich też zbyt często. Zbyt duża liczba słów kluczowych w jednym miejscu nie poprawi Twojego SEO.
- Atrybuty alt zdjęć – każdy obraz i zdjęcie na stronie ma swój atrybut alt, który opisuje, co na danym zdjęciu się znajduje, jest to przydatne dla robotów odwiedzających stronę, dla niewidomych, którzy korzystają z syntezatora mowy lub dla osób, które chcą rozwijać SEO na swojej stronie.
- Długość treści – podstawowym minimum jest 300 słów (Dłuższa treść daje więcej możliwości do naturalnego umieszczenia słów kluczowych oraz pokrewnych fraz, co może poprawić zrozumienie kontekstu przez wyszukiwarki. Pozwala to również na głębsze przedstawienie tematu, co jest cenne dla użytkowników).
- Tytuł SEO i meta opisy – to właśnie te dwie rzeczy zobaczysz w wyszukiwarce po wpisaniu Twojej strony. Warto więc zadbać by były niezbyt długie, ale konkretne i co najważniejsze z frazą kluczową.

2. Działania poza stroną:
- Budowanie linków zwrotnych (backlinking) od innych witryn – to trudne i wymagające zadanie, które polega na promowaniu swojej strony w taki sposób, by pisano o Twojej firmie na blogach, w gazecie online, lub polecano i odsyłano do usług w witrynie. Oczywiście istnieje możliwość kupna linkowania na innych stronach, jednak nie jest to zalecane. Zamiast kupowania linków, lepszą praktyką jest skupienie się na naturalnym budowaniu linków poprzez tworzenie wartościowych treści, które ludzie chcą udostępniać i linkować, nawiązywanie relacji z innymi witrynami w Twojej branży oraz aktywny udział w społecznościach online. Naturalne, organiczne strategie linkowania są bardziej trwałe i mniej ryzykowne w dłuższej perspektywie.
- Marketing w mediach społecznościowych – promowanie strony także w social mediach, które zapewnią dodatkowy ruch, większe zainteresowanie usługami oraz dobre SEO.
3. Działania techniczne nad stroną:
- Responsywność – strona, która wyświetla się poprawnie i przejrzyście na telefonie to strona o dobrych podstawach SEO.
- Optymalizacja mapy witryny (sitemap.xml) – roboty indeksujące i algorytm wyszukiwarek dobrze patrzą na strony, które posiadają mapę witryny. Jeśli korzystasz z WordPressa wystarczy, że zainstalujesz wtyczkę Yoast SEO, która automatycznie wygeneruje mapę strony.
- Regularne wstawianie nowej treści – prowadzenie bloga na stronie to świetne rozwiązanie, by rozwijać swoje podstawy SEO i piąć się w górę.
Wszystko wydaje Ci się zbyt skomplikowane albo nie masz czasu? Chętnie pomożemy Ci we wdrożeniu podstaw SEO na Twoją stronę, wystarczy, że zaznaczysz to w formularzu informacyjnym, a my wszystkim się zajmiemy.

Kilka słów o autorze...
Przemysław Krawiel
Copywriter & WordPress Designer
Ciekawe treści na stronie to podstawa tworzenia witryn internetowych. Sam prowadzę dwa blogi i wiem, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie informacji. Moją misją w Atwi jest przekazywanie wiedzy na temat “cegiełki” niezbędnej do budowy całej strony, jaką są świetnie przygotowane teksty. Prywatnie wielki zajawkowicz gier planszowych i karcianych.