Jakie kolory wybrać na stronę internetową?
Wybór kolorów na stronę internetową jest kluczowym elementem projektowania. Kolory mają ogromny wpływ na percepcję marki, nastrój użytkowników oraz na interakcje z witryną. Jakie wybrać na Twoją stronę?
- 21 lutego, 2024
- Zaktualizowano 21 lutego 2024
Udostępnij wpis:
Oto kilka wskazówek dotyczących wyboru kolorów:
- Przeanalizuj cel strony i docelową grupę odbiorców: Kolory mają różne znaczenie w różnych kulturach i dla różnych grup wiekowych. Zastanów się, kto jest Twoim głównym odbiorcą i dostosuj paletę kolorów właśnie pod nich.
- Kolory marki: Jeśli tworzysz stronę dla firmy lub marki, która już posiada zdefiniowane kolory w logotypie, upewnij się, że są one konsekwentnie stosowane na stronie.
- Kontrast: Upewnij się, że tekst na stronie jest czytelny. Ciemny tekst na jasnym tle (lub odwrotnie) zapewnia dobry kontrast i uczyni zawartość łatwiejszą do czytania. Nieczytelna treść na stronie, zniechęca użytkowników do Twojej witryny.
- Liczba kolorów: Zazwyczaj rekomenduje się wybór 2 głównych kolorów oraz 1 kolor akcentowy.
- Emocje: Kolory wywołują emocje. Czerwony może być kojarzony z pasją, niebieski z zaufaniem, a zielony z naturą. Zastanów się, jakie emocje chcesz wywołać u użytkowników.
- Trendy: Choć ważne jest, by nie podążać ślepo za trendami, warto wiedzieć, które kolory są obecnie popularne w designie.
- Odcienie: Używaj odcieni głównych kolorów. To pomoże Ci stworzyć harmonijną paletę barw.
- Testuj: Pokaż swój design różnym osobom i zbieraj opinie. Coś, co wydaje się świetnie Tobie, może nie podobać się dla innych.
- Narzędzia: Istnieje wiele narzędzi online, które mogą pomóc w wyborze palety kolorów, np. My Color Space.
Pamiętaj, że kolory mają wpływ nie tylko na estetykę strony, ale także na jej użyteczność. Dlatego ważne jest, aby podejść do wyboru kolorów z rozwagą i przemyśleniem.
Jakie kolory wybrać dla mojej branży?
Kolory niosą ze sobą pewne skojarzenia, które mogą być wykorzystywane w różnych branżach, aby wzmacniać pożądane wrażenia i komunikować określone wartości.
Zobacz kilka kolorów wraz z branżami, do których mogą pasować:
🔹 Niebieski:
- Branże: Bankowość, finanse, technologia, medycyna, lotnictwo, prawo, fotowoltaika.
- Skojarzenia: Zaufanie, stabilność, profesjonalizm, spokój, zaufanie.
🔹 Zielony:
- Branże: Ekologia, medycyna, rolnictwo, turystyka, wellness, dietetyka, fundacje.
- Skojarzenia: Natura, wzrost, odnowa, zdrowie, spokój.
🔹 Czerwony:
- Branże: Gastronomia, sport, motoryzacja, moda, edukacja (nauka angielskiego).
- Skojarzenia: Pasja, energia, działanie, odwaga, miłość.
🔹 Żółty:
- Branże: Turystyka, jedzenie, edukacja, zabawki dla dzieci, budownictwo.
- Skojarzenia: Optymizm, radość, kreatywność, energia.
🔹 Pomarańczowy:
- Branże: Budownictwo, fryzjerstwo.
- Skojarzenia: Ciepło, bezpieczeństwo.
🔹 Fioletowy:
- Branże: Kosmetyki, luksusowe produkty, duchowość, sztuka.
- Skojarzenia: Królewskość, tajemniczość, luksus, inspiracja.
🔹 Różowy:
- Branże: Moda, kosmetyki, produkty dla dzieci, produkty dla kobiet, beauty.
- Skojarzenia: Delikatność, kobiecość, miłość, zabawa.
🔹 Czarny:
- Branże: Luksusowe marki, technologia, moda, motoryzacja, budownictwo, design.
- Skojarzenia: Elegancja, luksus, formalność, tajemniczość.
🔹 Biały:
- Branże: Medycyna, technologia, design, moda.
- Skojarzenia: Czystość, prostota, niewinność, przejrzystość.
🔹 Szary:
- Branże: Technologia, motoryzacja, korporacje, moda.
- Skojarzenia: Profesjonalizm, neutralność, nowoczesność, praktyczność.
🔹 Brązowy:
- Branże: Meble, projekt wnętrz (zwłaszcza w stylu boho), żywność (kawa, czekolada), rolnictwo, rzemiosło (ceramika, wyroby ze skóry), beauty.
- Skojarzenia: Ziemia, stabilność, tradycja, autentyczność.
Pamiętaj, że kulturowe i osobiste interpretacje kolorów mogą się różnić. Wybierz kolory, które najlepiej oddają charakter Twojej marki i jej przesłanie.
Nie jesteś pewny/a jakie kolory wybrać na Twoją stronę? Pomożemy Ci wybrać odpowiednie, zaznacz tylko odpowiednią opcję w formularzu informacyjnym.
Potrzebujesz strony internetowej?
Możemy ją dla Ciebie zrobić za darmo.
- Pokrywasz tylko hosting