Jak założyć wizytówkę Google i czy jest Ci potrzebna?
Założyłeś/aś firmę i chcesz by była dostępna w Google? Wizytówka Google Moja Firma rozwiąże Twój problem z widocznością. W tym artykule dowiesz się jak założyć wizytówkę Google i czy będzie Ci potrzebna w rozwoju firmy.
- 22 lutego, 2024
- Zaktualizowano 22 lutego 2024
Udostępnij wpis:
Wizytówka Google, znana także jako Google Moja Firma, to pierwsza i najbardziej podstawowa rzecz, którą Twoja firma oprócz NIPu powinna posiadać. Jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala właścicielom firm (takim jak Ty) zarządzać ich obecnością online w usługach Google, takich jak wyszukiwarka Google i Mapy Google.
W Twojej głowie pojawia się teraz pewnie pytanie: “jak założyć wizytówkę Google?”. To nie jest trudna sprawa. Do załatwienia w jeden wieczór (no góra dwa).
Jak założyć wizytówkę Google w jeden wieczór?
Przygotowałem kilka kluczowych informacji o tym, jak skonfigurować i korzystać z wizytówki Google, a więc po kolei:
1. Utworzenie 💼 wizytówki
Odpowiedź na pytanie jak założyć Google Moja Firma jest bardzo prosta. Aby utworzyć wizytówkę, musisz mieć konto Google, ale domyślam się, że to już masz. Teraz odwiedź Google Moja Firma i postępuj zgodnie z instrukcjami, dodając nazwę firmy, kategorię działalności itd. Wprowadź też podstawowe informacje kontaktowe, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia i link do strony internetowej (jeśli jej nie masz, będziesz mógł/a dodać go później).
2. Weryfikacja ✔️
Po utworzeniu wizytówki musisz ją zweryfikować. Google zwykle wymaga weryfikacji poprzez wysłanie kodu pocztowego na adres firmy (co może trochę potrwać), ale czasami oferuje inne metody, takie jak weryfikacja telefoniczna lub e-mailowa (dzięki czemu wyrobisz się z tym w ciągu wieczoru).
3. Zarządzanie 🔄 wizytówką Google
Po weryfikacji możesz zarządzać swoją wizytówką, dodając dodatkowe informacje, takie jak opis firmy, zdjęcia, link do strony internetowej lub godziny otwarcia (jeśli nie podałeś/aś ich wcześniej). Od teraz możesz także odpowiadać na recenzje klientów i publikować aktualizacje lub oferty specjalne.
To już wszystko, mam nadzieję, że teraz będziesz już wiedzieć jak założyć wizytówkę Google i jak nią zarządzać.
Przygotowałem jeszcze dwa dodatkowe punkty, w których piszę jak optymalizować i analizować wizytówkę, jeśli chcesz się tego dowiedzieć, czytaj dalej. 🙂
4. Optymalizacja 🔍 wizytówki
Aby zwiększyć swoją widoczność w Google, upewnij się, że wszystkie podane informacje są aktualne i dokładne. Regularnie dodawaj nowe zdjęcia i aktualizacje, odpowiadaj na recenzje i zachęcaj klientów do zostawiania opinii. Każde dobre słowo na temat Twojej firmy buduje jej renomę i przyciąga klientów. Teraz rozumiesz jak ważne jest (przynajmniej od czasu do czasu) odwiedzanie swojej wizytówki.
5. Analiza i raportowanie 📝
Google Moja Firma oferuje również wgląd w to, jak klienci znajdują Twoją firmę i w jaki sposób wchodzą z nią w interakcję. Możesz zobaczyć informacje takie jak liczba wyświetleń, kliknięć i ścieżki, przez które klienci trafiają na Twoją wizytówkę. Te informacje mogą się okazać niezwykle przydatne przy dalszym rozwoju biznesu w sieci, pomagając np. SEOwcom w pozycjonowaniu lub marketingowcom w ustalaniu grupy docelowej.
To już naprawdę wszystko co musisz wiedzieć na temat jak założyć wizytówkę Google. Pamiętaj, że firma bez wizytówki jest jak rower 🚲 bez ramy – niby koła masz, ale daleko nie zajedziesz 🚳.
Czy taka wizytówka jest Ci potrzebna?
Wizytówka jest Twoim pierwszym wizerunkiem w internecie, zwłaszcza gdy prowadzisz lokalny biznes (drugim jest strona internetowa). Zastanawiając się, czy jest w ogóle potrzebna, trzeba wziąć pod uwagę kilka rzeczy, które zapewnia i o których pisałem nieco wyżej.
👍 Plusy i 👎 minusy wizytówki.
Po wpisaniu Twojej firmy w Google, potencjalny klient będzie mógł sprawdzić:
- gdzie znaleźć oddział firmy,
- jak się skontaktować,
- w jakich godzinach działa,
- i jakie są opinie na jej temat.
Jednak wizytówka, jeśli ma spełniać swoją funkcję, musi być:
- regularnie aktualizowana,
- a odpowiedzi na pytania klientów w opiniach sprawnie udzielane, co zobowiązuje do aktywnego działania.
Podsumowując – tak, wizytówka jest Ci potrzebna do uwierzytelnienia firmy w oczach lokalnych klientów i przedstawienia im najbardziej podstawowych danych o Twojej firmie. Umożliwia też błyskawiczny kontakt z Twoją firmą. Jeśli jej nie masz, a ma ją Twoja konkurencja – najprawdopodobniej stracisz klienta.
Jak założyć wizytówkę Google jeśli nie mam na to czasu?
Jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu wizytówki lub nie masz na to czasu, albo po prostu chcesz, by ktoś zajął się tym za Ciebie to skontaktuj się z nami. Zajmujemy się zakładaniem i optymalizacją wizytówek Google od lat, możemy to zrobić i dla Ciebie.
Potrzebujesz strony internetowej?
Możemy ją dla Ciebie zrobić za darmo.
- Pokrywasz tylko hosting