Zobacz, jak przygotować świetne teksty na stronę internetową

Zobacz, jak przygotować świetne teksty na stronę internetową

Z tego artykułu dowiesz się jakie treści warto zamieścić na stronie i jakich zasad warto przestrzegać. Poznasz też przydatne wskazówki na wzbudzenie zaufania klientów.

Jakie teksty przygotować na stronę?

Zanim przystąpisz do pisania tekstów na stronę, zdefiniuj jej główny cel. Czy preferujesz, aby klienci nawiązywali z Tobą kontakt poprzez formularz na stronie, czy może chcesz by kontaktowali się bezpośrednio? Określenie tego pomoże Ci dostosować funkcjonalność strony do Twoich potrzeb, a także skierować użytkowników do odpowiednich form interakcji.

Co najlepiej zamieścić na stronie

Aby strona internetowa była skuteczna i przyciągała użytkowników, warto zadbać o odpowiednie teksty. Oto propozycje treści, które warto umieścić na stronie:

Strona główna:

Wprowadzenie do Twojej firmy, usługi czy produktu musi przyciągać uwagę. Warto zmieścić tu streszczenie informacji o firmie, ofercie, które później rozwinie się na konkretnych podstronach.

O nas / O firmie:

Szczegółowy opis Twojej firmy, misji, wizji oraz wartości. Możesz także przedstawić tutaj swój zespół.

Oferta / Usługi / Produkty:

Opis świadczonych usług lub oferowanych produktów. Ważna jest tutaj klarowność i konkretne informacje.

Blog:

Artykuły związane z branżą, w której działasz. Pozwala to na pozycjonowanie strony oraz budowanie autorytetu w danej dziedzinie. Ważne jest jednak regularne dodawanie treści. Blog, który nie jest na bieżąco rozwijany nie przyniesie korzyści, czyli lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach.

Kontakt:

Informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail, social media, które koniecznie musisz załączyć oraz opcjonalnie formularz kontaktowy i adres.

Opinie klientów:

Opinie zadowolonych klientów znacząco zwiększają zaufanie potencjalnych nowych interesantów.

FAQ (Często Zadawane Pytania):

Odpowiedzi na typowe pytania klientów. Ułatwi im to podjęcie decyzji o wybraniu Twoich usług oraz zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu.

Portfolio:

Jeśli Twoja firma zajmuje się usługami kreatywnymi lub projektowymi, warto pokazać przykłady dotychczasowych realizacji.

Pamiętaj, aby teksty były napisane w przystępny sposób, zrozumiały dla odbiorcy, wolny od błędów oraz kierujący się zasadą “mniej i konkretniej znaczy lepiej”.

Wyróżnione zalety

Każda firma ma swoje mocne i słabe strony, ale to, co wyróżnia Twoją działalność, to wyjątkowe zalety. Podkreśl je, aby klienci wiedzieli, co sprawia, że Twoja oferta jest unikalna.

Przykładowe atuty biznesu:

Informacje o firmie / o mnie

Przedstaw swoją działalność, cele oraz motywacje stojące za prowadzeniem firmy. Wskazówka: uwzględnienie lat doświadczenia oraz unikalnych cech Twojego biznesu wzbudzi zaufanie. Pamiętaj o używaniu jasnego i zrozumiałego języka, aby trafić do jak największej grupy potencjalnych klientów.

 

Te informacje w zwięzłej formie możesz również zaprezentować w innych miejscach witryny.

Skrócone informacje o ofercie

Na głównej stronie przedstaw swoje usługi w skrócie, dedykując kilka zdań opisu dla każdej z nich, na przykład:

Strzyżenie męskie

Strzyżenie męskie dostępne w naszym salonie zapewnia profesjonalne i dopasowane do indywidualnych potrzeb cięcie włosów. Korzystając z najnowszych trendów i technik, gwarantujemy satysfakcję oraz świeży i nowoczesny wygląd dla każdego klienta.

Sombre i ombre

Odkryj techniki koloryzacji "sombre" i "ombre" w naszym salonie. Ombre tworzy wyraźny gradient koloru od korzeni do końcówek, podczas gdy sombre oferuje subtelniejsze, bardziej naturalne przejście tonów.

Koloryzacja włosów

Odśwież swój wygląd dzięki profesjonalnej koloryzacji włosów w naszym salonie. Oferujemy szeroką gamę odcieni i technik, aby idealnie dopasować kolor do Twojego stylu i preferencji.

Jeżeli zdecydujesz się na jednostronicową strukturę (onepage), prezentowane teksty z oferty będą harmonijnie się prezentować. Natomiast wybierając wielostronicowy format (multipage), masz swobodę w rozbudowywaniu treści na poszczególnych podstronach Oferty.

Podaj pełne dane kontaktowe

Klienci cenią sobie różnorodność środków komunikacji. Ułatw im kontakt, udostępniając różne dane kontaktowe, takie jak e-mail, telefon czy profile w mediach społecznościowych. Warto również rozważyć umieszczenie formularza kontaktowego, by dostosować się do ich indywidualnych preferencji.

Przykład:

Zwiększ wiarygodność – opinie zadowolonych klientów

Zanim klienci zdecydują się na wybór usługi, często szukają opinii innych. Umieszczając kilka opinii na swojej stronie, zbudujesz zaufanie do firmy, co przyciągnie więcej klientów do skorzystania z Twojej oferty.

Pokaż co oferujesz dodając portfolio lub galerię

Zdjęcia w jakości minimalnie FULL HD (1920×1080) umieszczone na stronie pozwolą Ci zaprezentować usługi w najwyższej jakości. Dobra wizualizacja podkreśli profesjonalizm i pozwoli potencjalnym klientom dokładniej zapoznać się z ofertą, co może przyczynić się do większego zainteresowania Twoimi usługami. Jeśli nie posiadasz zdjęć w dobrej jakości, zdaj się na specjalistów, którzy dobiorą odpowiednie z swojej bazy.

Potrzebujesz więcej inspiracji do tworzenia treści?

Zobacz przykładowe realizacje naszych copywritingów:

Copywriting o grze
w padla

Copywriting dla
gabinetu psychoterapii

Copywriting dla
księgowej

Udostępnij wpis:

Kilka słów o autorze...

Przemysław Krawiel
Copywriter & WordPress Designer

Ciekawe treści na stronie to podstawa tworzenia witryn internetowych. Sam prowadzę dwa blogi i wiem, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie informacji. Moją misją w Atwi jest przekazywanie wiedzy na temat “cegiełki” niezbędnej do budowy całej strony, jaką są świetnie przygotowane teksty. Prywatnie wielki zajawkowicz gier planszowych i karcianych.

Czytaj więcej