Zobacz, jak przygotować świetne teksty na stronę internetową
Z tego artykułu dowiesz się jakie treści warto zamieścić na stronie i jakich zasad warto przestrzegać. Poznasz też przydatne wskazówki na wzbudzenie zaufania klientów.
Udostępnij wpis:

Jakie teksty przygotować na stronę?
Zanim przystąpisz do pisania tekstów na stronę, zdefiniuj jej główny cel. Czy preferujesz, aby klienci nawiązywali z Tobą kontakt poprzez formularz na stronie, czy może chcesz by kontaktowali się bezpośrednio? Określenie tego pomoże Ci dostosować funkcjonalność strony do Twoich potrzeb, a także skierować użytkowników do odpowiednich form interakcji.
Co najlepiej zamieścić na stronie
Aby strona internetowa była skuteczna i przyciągała użytkowników, warto zadbać o odpowiednie teksty. Oto propozycje treści, które warto umieścić na stronie:
Strona główna:
Wprowadzenie do Twojej firmy, usługi czy produktu musi przyciągać uwagę. Warto zmieścić tu streszczenie informacji o firmie, ofercie, które później rozwinie się na konkretnych podstronach.
O nas / O firmie:
Szczegółowy opis Twojej firmy, misji, wizji oraz wartości. Możesz także przedstawić tutaj swój zespół.
Oferta / Usługi / Produkty:
Opis świadczonych usług lub oferowanych produktów. Ważna jest tutaj klarowność i konkretne informacje.
Blog:
Artykuły związane z branżą, w której działasz. Pozwala to na pozycjonowanie strony oraz budowanie autorytetu w danej dziedzinie. Ważne jest jednak regularne dodawanie treści. Blog, który nie jest na bieżąco rozwijany nie przyniesie korzyści, czyli lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach.
Kontakt:
Informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail, social media, które koniecznie musisz załączyć oraz opcjonalnie formularz kontaktowy i adres.
Opinie klientów:
Opinie zadowolonych klientów znacząco zwiększają zaufanie potencjalnych nowych interesantów.
FAQ (Często Zadawane Pytania):
Odpowiedzi na typowe pytania klientów. Ułatwi im to podjęcie decyzji o wybraniu Twoich usług oraz zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu.
Portfolio:
Jeśli Twoja firma zajmuje się usługami kreatywnymi lub projektowymi, warto pokazać przykłady dotychczasowych realizacji.
Pamiętaj, aby teksty były napisane w przystępny sposób, zrozumiały dla odbiorcy, wolny od błędów oraz kierujący się zasadą “mniej i konkretniej znaczy lepiej”.
Wyróżnione zalety
Każda firma ma swoje mocne i słabe strony, ale to, co wyróżnia Twoją działalność, to wyjątkowe zalety. Podkreśl je, aby klienci wiedzieli, co sprawia, że Twoja oferta jest unikalna.
Przykładowe atuty biznesu:
- Dojazd bezpośrednio do klienta
- Gwarancja punktualności w realizacji zleceń
- Możliwość konsultacji online
- Wysoka jakość świadczonych usług
- Oddzwonimy w ciągu godziny
- Realizacja w ciągu 2 dni roboczych
Informacje o firmie / o mnie
Przedstaw swoją działalność, cele oraz motywacje stojące za prowadzeniem firmy.
Wskazówka: uwzględnienie lat doświadczenia oraz unikalnych cech Twojego biznesu wzbudzi zaufanie. Pamiętaj o używaniu jasnego i zrozumiałego języka, aby trafić do jak największej grupy potencjalnych klientów.
Te informacje w zwięzłej formie możesz również zaprezentować w innych miejscach witryny.
Skrócone informacje o ofercie
Na głównej stronie przedstaw swoje usługi w skrócie, dedykując kilka zdań opisu dla każdej z nich, na przykład:
Strzyżenie męskie
Strzyżenie męskie dostępne w naszym salonie zapewnia profesjonalne i dopasowane do indywidualnych potrzeb cięcie włosów. Korzystając z najnowszych trendów i technik, gwarantujemy satysfakcję oraz świeży i nowoczesny wygląd dla każdego klienta.
Sombre i ombre
Odkryj techniki koloryzacji „sombre” i „ombre” w naszym salonie. Ombre tworzy wyraźny gradient koloru od korzeni do końcówek, podczas gdy sombre oferuje subtelniejsze, bardziej naturalne przejście tonów.
Koloryzacja włosów
Odśwież swój wygląd dzięki profesjonalnej koloryzacji włosów w naszym salonie. Oferujemy szeroką gamę odcieni i technik, aby idealnie dopasować kolor do Twojego stylu i preferencji.
Jeżeli zdecydujesz się na jednostronicową strukturę (onepage), prezentowane teksty z oferty będą harmonijnie się prezentować. Natomiast wybierając wielostronicowy format (multipage), masz swobodę w rozbudowywaniu treści na poszczególnych podstronach Oferty.
Podaj pełne dane kontaktowe
Klienci cenią sobie różnorodność środków komunikacji. Ułatw im kontakt, udostępniając różne dane kontaktowe, takie jak e-mail, telefon czy profile w mediach społecznościowych. Warto również rozważyć umieszczenie formularza kontaktowego, by dostosować się do ich indywidualnych preferencji.
Przykład:
- Telefon – +48 000 000 000
- E-mail – [email protected]
- Instagram – https://www.instagram.com/
- Facebook – https://www.facebook.com/
Zwiększ wiarygodność – opinie zadowolonych klientów
Zanim klienci zdecydują się na wybór usługi, często szukają opinii innych. Umieszczając kilka opinii na swojej stronie, zbudujesz zaufanie do firmy, co przyciągnie więcej klientów do skorzystania z Twojej oferty.
Pokaż co oferujesz dodając portfolio lub galerię
Zdjęcia w jakości minimalnie FULL HD (1920×1080) umieszczone na stronie pozwolą Ci zaprezentować usługi w najwyższej jakości. Dobra wizualizacja podkreśli profesjonalizm i pozwoli potencjalnym klientom dokładniej zapoznać się z ofertą, co może przyczynić się do większego zainteresowania Twoimi usługami. Jeśli nie posiadasz zdjęć w dobrej jakości, zdaj się na specjalistów, którzy dobiorą odpowiednie z swojej bazy.
Potrzebujesz więcej inspiracji do tworzenia treści?
Zobacz przykładowe realizacje naszych copywritingów: