Jak ruszyć ze sprzedażą w sieci? – 5 kluczowych porad

Jak ruszyć ze sprzedażą w sieci? – 5 kluczowych porad

Założyłeś sklep lub stronę internetową i nie wiesz co dalej? W tym wpisie opowiem Ci co możesz zrobić oraz jak ruszyć ze sprzedażą w sieci – produktów jak i usług.

Udostępnij wpis:

Sprzedaż w internecie to niełatwy kawałek chleba. By zaistnieć w sieci, potrzebujesz garści dobrych pomysłów i kilku ton ciężkiej pracy, która inspirowana odpowiednią wiedzą przyniesie odpowiednie efekty.

Jak rozwinąć sprzedaż w internecie?

Przygotowałem na dziś 5 kluczowych porad, dzięki którym dowiesz się co jeszcze możesz zrobić lub od czego możesz zacząć przy rozwoju swojej firmy online.

1. Strona internetowa 🖥️ – czyli zarzewie analityki 📊

Zacznijmy oczywiście od strony internetowej, która jest swego rodzaju niezbędnikiem w internetowym biznesie. Zadaj sobie kilka pytań:

  • czy posiadasz narzędzia analityczne podłączone do strony? (m.in. Google Analytics, Google Search Console)
  • czy prowadzisz optymalizację SEO na stronie? (poprzez agencję lub samodzielnie dodając meta tytuły, meta opisy, atrybuty alt dla zdjęć, budując sieć odnośników do strony, przygotowując wysokiej jakości treści itp.)
  • czy prowadzisz kampanie mailingowe? (poprzez posiadanie newslettera typu MailerLite, GetResponse, MailChimp)

Jeśli jeszcze nie zacząłeś/aś się zajmować tymi rzeczami, to czeka Cię nieco pracy przy pozyskiwaniu przydatnej wiedzy i doświadczenia, jednak efekty jakie może to przynieść będą daleko większe, jeśli nauczysz się jak prowadzić kampanie mailingowe, pisać teksty pod SEO, podłączać narzędzia analityczne.

Mając wiedzę z tych dziedzin będziesz mógł/a odpowiedzieć samemu sobie jak i swoim znajomym jak ruszyć ze sprzedażą w sieci, kiedy pierwsze osoby skontaktują się z Tobą w celu ustalenia szczegółów realizacji usług.

Możliwe też, że nie masz na to wszystko czasu i wtedy z pomocą przychodzą agencje, freelancerzy lub nasi specjaliści z Atwi.

2. Sklep internetowy 🛒 – często niewykorzystany potencjał 🚀

Sklep online to potężne narzędzie, jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę jak z niego korzystać, aby przynosił odpowiednie zyski. Kilka pytań do Ciebie:

  • czy stworzyłeś/aś opisy kategorii produktów? (najlepiej pod SEO)
  • czy napisałeś/aś opisy produktów? (także pod SEO, warto to zrobić jeśli produktów nie mamy więcej niż 100)
  • czy pomyślałeś/aś o stronach pozycjonujących na dane miasto? (tworząc zakładki np. “sklep z terakotą Łódź”)

Jeśli odpowiedź brzmi “tak”, to chyba faktycznie znasz odpowiedź na pytanie jak ruszyć ze sprzedażą w sieci, dobra robota – sprawdź pozostałe punkty (zwłaszcza o wizytówce, jeśli jeszcze jej nie masz), a jeśli “nie” to możesz zacząć działać właśnie pod tym kątem lub jeśli nie masz czasu – zdaj się na profesjonalistów.

Możesz wykorzystać też system rabatowy – większość sklepów WooCommerce taki posiada.

Jacy byliby sprzedawcy, gdyby nie mieli towaru na promocji? 🤔

Wyprzedani. 😂

Nie bądź wyprzedany/a, skorzystaj z wszystkich możliwości Twojego sklepu.

3. Wizytówka Google 🌐 – wsparcie lokalnego biznesu 🏪

Wizytówka Google działa trochę jak zwykła wizytówka – reprezentuje Twój biznes i daje potrzebne informacje. W lokalnym biznesie to totalny must have, który gwarantuje podstawową widoczność w okolicy Twojego miasta.

Za pomocą wizytówki możesz podać informacje potencjalnym klientom na temat:

  • możliwości kontaktu
  • godzin pracy
  • strony internetowej
  • trasy dojazdu
  • opinii o Twojej firmie

Założenie takiej wizytówki nie trwa długo. Więcej o tym jak założyć wizytówkę Google znajdziesz tutaj.

4. Pozycjonowanie SEO 🔍 – wysokiej jakości treści 📝 nigdy za wiele

Wiele się mówi o pozycjonowaniu SEO, ale mało kto wie na czym polega. W sieci krąży wiele informacji na ten temat, jednak nie wszystkie są skuteczne. Na co więc zwracać uwagę?

Poniżej przedstawię Ci główne czynniki, które poprawią Twoje wyniki. Pamiętaj jednak, że jeśli nie jesteś w temacie, nie wszystko z tego zrozumiesz. Wtedy warto postawić na dobrą i sprawdzoną agencję SEO, która się tym zajmie.

Na stronie internetowej:

  • przygotuj słowa kluczowe pod które chcesz pozycjonować swój biznes, najlepiej będzie skorzystać z przydatnych narzędzi np. SEMStorm lub SurferSEO
  • dodaj meta tytuły, meta opisy, atrybuty alt dla zdjęć, na swoich podstronach i wpisach
  • buduj sieć odnośników do strony, poprzez wymiany linków z dobrze prosperującymi serwisami o Twojej tematyce lub artykuły sponsorowane
  • przygotuj wysokiej jakości treści – Google lubi artykuły na ponad 1000 słów – najlepiej wykorzystując 4-5 słów kluczowych
  • zadbaj o szybkość działania strony
  • zwróć uwagę na nagłówki od h1 do h6, aby były odpowiednio ustawione i pamiętaj, że na jednej podstronie, może być tylko jeden nagłówek h1

Na sklepie internetowym:

  • napisz opisy produktów – o ile nie masz ich więcej niż 100 – oczywiście wykorzystując wcześniej zaplanowane słowa kluczowe, nie zapominaj też o meta tytułach, meta opisach, atrybutach alt w produktach
  • stwórz strony pozycjonujące na dane miasto np. sklep z narzędziami Gliwice
  • koniecznie stwórz opisy kategorii produktów, wykorzystując frazy kluczowe

Jeśli zajmiesz się tymi rzeczami lub ktoś zajmie się tym za Ciebie i nie przesadzi z ilością słów kluczowych, to masz szansę na ruszenie ze sprzedażą “z kopyta”.

Poprzez regularne działania SEO możesz znacznie poprawić swoją sprzedaż w internecie. Dobrym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga firmowego (aktywne prowadzenie).

5. Reklama 📢 – czyli łatwy sposób 👍 na zwiększenie zasięgów

Reklama Google Ads i Facebook Ads to najlepszy sposób, jeśli chcesz łatwo dotrzeć do większego grona odbiorców. Jednak jeśli nie masz doświadczenia z ustawianiem kampanii reklamowych, to aby nie przepalać budżetu na próżno poszukaj kursu w tym temacie – w końcu, po co wymyślać koło na nowo?

Budżet na reklamę powinien zaczynać się od 500 zł miesięcznie i w górę, aby był najbardziej skuteczny.

Jak ruszyć ze sprzedażą w sieci online?

Mam nadzieję, że powyższe punkty odpowiedziały na to pytanie, jednak jeśli wciąż potrzebujesz więcej informacji to zostawiam specjalnie dla Ciebie, konkretne plusy i minusy działań sprzedażowych w sieci.

👍 Plusy i 👎 minusy sprzedaży online.

Plusów znajdzie się chyba najwięcej:

A minusów “nieco” mniej:

Podsumowując – jeśli nie czujesz się na siłach, by ruszyć ze sprzedażą w internecie samodzielnie, to koniecznie znajdź sprawdzone agencje marketingowe i SEO, które zajmą się tym wszystkim za Ciebie.

Jak ruszyć ze sprzedażą w sieci jeśli mam na to mało czasu?

Jeśli nie masz czasu lub potrzebujesz pomocy w regularnym rozwijaniu biznesu online, możesz zaufać specjalistom z Atwi, którzy od lat zajmują się opieką i administracją stron WordPress – wiemy co i jak działa w tej branży 🙂.

Potrzebujesz strony internetowej?

Możemy ją dla Ciebie zrobić za darmo.

OPINIE KLIENTÓW

Ocena: 4.9 I 340 opinii