Czy warto zwracać uwagę na zielone lampki w Yoast SEO?
Od jakiegoś czasu zacząłeś zajmować się pozycjonowaniem swojej strony na WordPressie, nawet zainstalowałeś wtyczkę Yoast SEO, wszystko poustawiałeś jak trzeba, wszędzie palą się zielone lampki i cieszysz się z dobrze wykonanej pracy!
Ale czy na pewno dobrze wykonanej? Jak używać Yoast SEO, aby zachować balans między tym co mówi wtyczka, a tym jak faktycznie powinno być? O tym opowiem Ci w tym artykule.
- November 29, 2024
- Zaktualizowano 25 marca 2024
Udostępnij wpis:
Yoast SEO – co to?
Yoast jest jedną z najpopularniejszych wtyczek SEO do WordPressa. Sam korzystałem z niej na początku swojej przygody z pozycjonowaniem. Cechuje się prostym interfejsem, automatycznie generuje mapę witryny, posiada możliwość przypisania konkretnej frazy kluczowej pod wybraną podstronę i specjalny system oceniania wykonanej optymalizacji, wyświetlając czerwoną lampkę, gdy optymalizacja wymaga konkretnych działań, pomarańczową lampkę, gdy można powiedzieć, że coś tam już jest zrobione i zieloną, gdy wszystko jest na tip top.
Czy Yoast SEO jest za darmo?
Wtyczka jest dostępna w darmowej wersji w repozytorium WordPressa oraz w płatnej wersji premium, oferującej kilka dodatków, takich jak:
- możliwość przypisania kilku fraz kluczowych do jednej podstrony;
- możliwość korzystania z AI do generowania meta tytułów i opisów;
- menadżer przekierowań do łatania błędów 404;
- sugestie linkowania wewnętrznego;
- podgląd wyglądu podstron i wpisów na social mediach;
Zielone lampki, a optymalizacja SEO – czym się sugerować?
Aby zdobyć zieloną lampkę w Yoast, musimy się troszkę natrudzić. Wtyczka podpowiada nam, że warto aby wpis lub podstrona zawierała linki wewnętrzne, linki do zewnętrznego serwisu, zoptymalizowane atrybuty alt, odpowiednią długość frazy kluczowej, długość meta tytułu i opisu oraz porządną ilość dodanej treści. Dodatkowo podpowie nam, czy umieściliśmy odpowiednią ilość fraz kluczowych w tekście.
Większość z tych rzeczy jest bardzo ważna w SEO, jednak ścisłe trzymanie się “muszę mieć zieloną lampkę” nie wyjdzie nam na dobre. Dlaczego?
Otóż nie zawsze warto na przykład dodawać linkowanie do zewnętrznej strony, gdyż w ten sposób przekażemy danej witrynie część naszej mocy SEO. Biorąc pod uwagę, że Yoast przyznaje nam zieloną lampkę za umieszczenie linka do innego serwisu na podstronie, będziemy prawdopodobnie dążyć, aby na wszystkich naszych podstronach były takie linki.
A teraz STOP! W wyżej opisany sposób, szybko osłabimy własną witrynę, oddając moc zewnętrznym stronom internetowym, które pewnie nawet nas nie interesują, bo zlinkowaliśmy do nich przypadkowo. Jeśli chcesz dbać o dobre pozycje na swojej stronie i jednocześnie chcesz wiedzieć jak używać Yoast SEO, musisz dodawać linki do stron zewnętrznych tylko wtedy, kiedy faktycznie jest to strona, którą polecasz, albo jest to np. strona Twojego partnera biznesowego.
Podsumowanie
Korzystając z wtyczek do SEO w WordPressie, nie zawsze warto kierować się lampkami. Duża część podpowiedzi z Yoasta jest oczywiście przydatna, co nie oznacza, że zawsze będziemy mieli zieloną lampkę. Jeśli chcesz dowiedzieć się na co faktycznie warto zwracać uwagę przy pozycjonowaniu strony w Google, to odsyłam Cię do naszego artykułu o podstawach SEO i kompleksowego poradnika jak zdobyć wyższe pozycje w Google.
Jeśli wciąż jeszcze nie masz strony, ale się zastanawiasz nad startem biznesu w sieci, to sprawdź nasz projekt darmowej strony internetowej.
Potrzebujesz strony internetowej?
Możemy ją dla Ciebie zrobić za darmo.
- Pokrywasz tylko hosting